سئو و استارتاپ ها

در حال حاضر همه‌ی استارتاپ‌ها مجذوب سئو شده‌اند. سئو قطعا یکی از مواردی است که می‌تواند به رشد وب‌سایت‌ها کمک کند، بنابراین ما استفاده از سئو را تا پایان کار و رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهیم. زمانی که صحبت از استارتاپ می‌شود، سئو می‌تواند به عنوان یک عامل بقا یا ناقوس مرگ برای استارتاپ‌ها عمل کند که البته بستگی به شرایطی دارد که استارتاپ‌ها در آن فعالیت می‌کنند.

متاسفانه ما همیشه در مورد بروز ایده‌های جدید برای این مفهوم، به خوبی عکس‌العمل نشان نمی‌دهیم. در عوض، بیشتر ما خود را با همان مفهوم اولیه درگیر می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا در چرخه‌ای که دیگران در آن به سر می‌برند، جایگاه خود را حفظ کنیم. اما اکنون به کمک موارد زیر می‌توانیم خود را از این چرخه خارج کنیم.

استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط و مشابه
همه‌ی ما می‌دانیم که در موضوع سئو، کلیدواژه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردارند. اما آیا می‌دانستید که استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط و مشابه نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند؟ این‌ کلمات کلیدواژه‌هایی هستند که مشابه کلیدواژه‌های اصلی می‌باشند که انتخاب کرده‌اید. باید همیشه به یاد داشته باشید که همه‌ی افراد در بازار هدف شما، دقیقا در مورد یک کلمه‌ی خاص جستجو نمی‌کنند. استفاده از دامنه‌ی متنوعی از کلیدواژه‌ها به شما کمک می‌کند تا به جلب توجه کسانی بپردازید که معیارهای اصلی را دنبال نمی‌کنند و به دنبال چیزی مشابه، اما متفاوت هستند.

تصاویر
تصاویر می‌توانند مطلب مورد نظر شما را دلپذیرتر و جالب‌تر نشان دهند، اما مزایای دیگری نیز برای شما به همراه دارند. به عنوان مثال، می‌توانند در تلاش‌هایی که در ارتباط با سئو انجام می‌دهید به شما کمک کند. به تصاویر خود برچسب (hashtag) اضافه کنید تا به شما برای بهتر بیان کردن مطالبتان کمک کند. گاهی اوقات، یک عکس تنها چیزی است که شما به کمک آن می‌توانید به جلب توجه یک بازدیدکننده بپردازید، بنابراین مطمئن باشید که تصویر خوبی را انتخاب می‌کنید.

تعاریف متا
در واقع تعاریف متا، توضیحات کوتاهی هستند که شما در مورد محتوای خود ارائه می‌دهید تا موتورهای جستجوگر موضوع مطلب مورد نظر شما را متوجه شوند. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، تعاریف متای خود را در حدود ۱۵۶ حرف خلاصه کنید و مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد موضوع مقاله‌ی شما در اختیار موتورهای جستجوگر قرار می‌گیرد. این نکته‌ای است که می‌تواند بر روی جایگاه شما در میان نتایج موتورهای جستجوگر تاثیرگذار باشد.

قابلیت استفاده در تلفن همراه
امروزه، بیشتر فعالیت‌های آنلاین از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌شود. در حقیقت، بسیاری از کاربران اینترنتی، حتی به کامپیوتر نیز دسترسی ندارند و تنها به وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند خود به جستجو در اینترنت می‌پردازند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما برای تلفن‌های همراه نیز قابل استفاده است. وب‌سایت شما در صورتی که برای تلفن‌های همراه بهینه‌سازی شده باشد، باید جهت تشخیص توسط موتورهای جستجوگر نیز بهینه‌سازی شود. همچنین وب‌سایت شما باید از سرعت بالایی برخوردار باشد و به آسانی در صفحات کوچک نیز قابل خواندن باشد.

سایر موتورهای جستجوگر
روزهایی که تنها نگرانی شما در مورد چگونگی اظهارنظر گوگل در مورد وب‌سایت شما بود، به پایان رسیده است. در حالی که گوگل همچنان در میان موتورهای جستجوگر به عنوان استاد اصلی محسوب می‌شود ، موتورهای جستجوگر دیگری نیز در حال توسعه هستند و سعی می‌کنند عنوان محبوب‌ترین موتورهای جستجوگر را از آن خود کنند. بنابراین شما باید زمانی که سئوی وب‌سایت خود را تنظیم می‌کنید، بر روی موتورهای جستجوگر دیگر، علاوه بر گوگل نیز متمرکز شوید.

مطالب و محتوای قدیمی
آیا به دنبال راهی هستید که به وب‌سایت خود شکلی تازه ببخشید؟ فراموش نکنید که مطالبی که در گذشته در وب‌سایت خود قرار داد‌ه‌اید را بررسی کنید. زمانی را برای مرتب کردن وب‌سایت خود و تطبیق دادن مطالب آن با استانداردهای جدید سئو قرار دهید. زیرا مطالب همیشه در حال تغییر کردن هستند، مواردی است که شما می‌توانید در مورد مطالب قدیمی خود تغییر دهید تا دوباره در میان موتورهای جستجوگر نشان داده شوند. همچنین مطمئن باشید که محتوا و مطالب شما همچنان دقیق و مربوط به یکدیگر هستند. در غیر این صورت مطالب قدیمی و جدید را در کنار یکدیگر قرار دهید. هیچ وقت از مطالب یکنواختی که برای خواننده ارزش چندانی ندارند، استفاده نکنید.

سئو قطعا موضوعی است که می‌تواند برای شما سبب ایجاد سردرگمی شود. بنابراین به جای سردرگم شدن، سعی کنید زمان بیشتری برای یاد گرفتن در مورد سئو اختصاص دهید. مشخصا، سئو نکته‌ا‌ی است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت و نیاز به تلاش زیاد به منظور رسیدن به موفقیت دارد.

برگرفته از: tech.co

منبع